Nyheder

Referat fra kaffem?det.d.2/9 ...

Pulszone-beregner

Teampuls - pulszone - beregner
Beregn dine pulszoner


Pace-tabeller

Teampuls - Pace - tabeller
Pace-tabeller - se dem her


Galleri

Teampuls - Galleri
Se mere klik her


Teampuls - Galleri
www.fitnessfritid.dk

Beskrivelse af løbeprogram

 

Løbeprogrammet er bygget op på den måde at du skal træne de dage som du har tid og lyst til.


Det er ikke meningen at du skal træne alle 7 dage, men da vi træner forskelligt er muligheden der.
 
Ugerne ser ens ud, men vi træner forskellige former for bakketræning eller anden kvalitetstræning hver mandag og onsdag til træningen. Lørdag løber vi som regel en lang tur. De øvrige dage er forslag til hvordan du selv kan træne derudover.
 
Det er utroligt svært, at lave et direkte løbeprogram som passer 100% til den enkelte person. Det kan blive nødvendigt at redigere engang imellem af forskellige grunde. Vi har andre pligter i hverdagen, som også skal fungere og der kan være sygdom. Det er vigtigt at finde en god balance der passer til din hverdag med arbejde, familien og løbetræning. Når du føler denne gode balance så vil din motivation også være i top, og du vil få mere ud af træningen uanset hvor mange gange du træner om ugen.
 
Det er samtidig meget vigtigt at du lytter til kroppens signaler når du træner hårdt. Det skal være sådan, at du kan kontrollere og minimere den stress og det pres som følger med når du træner hårdt. Er du ikke vant til at træne hårdt, er det vigtigt at du prøver dig lidt frem. Sætter tempoet lidt ned, eller beder om hjælp, eller siger fra og tager det stille og roligt.
 
Vigtige ting i forbindelse med træningen:
  • Det enkelte pas er ikke vigtigt - Det er helheden.
    Du skal også kune træne ordenligt næste gang.
  • Vær klar til tempoløbene / intervalløbene; men lyt til kroppen.
    Vigtigt at være ærlig over for sig selv, hvis man har ondt, ikke er frisk eller det bare ikke er dagen.
  • Kan man ikke løbe det der står i programmet, skal man hellere tage en rolig tur, end forsøge at kæmpe sig igennem, med det resultat, at man løber sig i smadder.
  • Selv om vi løber samme træning, skal du huske at vi ikke alle løber lige hurtigt.
    Vi er ikke lige hurtige .... men vi er lige gode !
  • Tag ikke chancen - hellere droppe træningen i nogle dage end blive skadet
 

Trænerteamet

 

SideWalk webbureau © - webløsninger og søgeoptimering